Alvás és fogyás, 6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit

alvás és fogyás

Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt alvás és fogyás, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.

alvás és fogyás

Kutatások igazolják, hogy azok a nők, akik 5 órát vagy annál kevesebbet alszanak éjszaka, többet nyomnak, mint azok, akik 7 órát vagy annál többet. Az egyik legátfogóbb tanulmány ebben a témában 16 éven keresztül figyelte a részt vevő nők alvási szokásait, és megdöbbentő eredményre jutott. A több mint 70 ezer középkorú nő adatait vizsgáló, 16 éves kutatás, persze, azt is hozzáteszi, hogy azok, akik keveset aludtak, általában magasabb kezdősúllyal is rendelkeztek.

alvás és fogyás

Éppen ezért a kutatók különösen odafigyeltek rá, hogy ne csak az alvási, hanem az étkezési és sportolási szokásokat is nyomon kövessék, és meglepő eredményre jutottak. Azok, akik kevesebbet aludtak, átlagosan semmivel nem ettek többet, és nem is sportoltak kevesebbet, mint a sokat alvók, a súlyuk mégis megemelkedett a kutatás során, méghozzá nem kevesebb mint átlagosan 7 kilóval 10 év alatt.

alvás és fogyás

Ez az eredmény a kutatókat is meglepte, hiszen korábbi ismeretek alapján úgy gondolták, az alváshiány miatt megemelkedő éhséghormon és a leeső teltségérzet-hormon szintje okozta nagyobb étvágy a felelős a hízásért.

Az adatok elemzése után a tudósok arra jutottak, hogy az alvás hiánya valószínűleg csökkentette a nyugalmi anyagcsere mértékét, így lehet, hogy a keveset alvók meghíztak annak ellenére, hogy azonos vagy kisebb mennyiséget ettek.

6 FOGYÁS TIPP - ÉGESS TÖBB ZSÍRT, PIHI KÖZBEN! - Így GYORSÍTSD a ZSÍRÉGETÉST:

Ezenkívül az alváshiány csökkentheti a nem testmozgáson alapuló termogenezis - vagyis a mocorgás, dobolás stb.

A kortizol vagyis a stresszhormon szintje szintén megnő, amikor az ember keveset alszik, ami szintén fokozhatja az étvágyat.

Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából. Ha a fogyás vagy az alakformálás a célod, a minőségi alvás ugyanolyan fontos, mint a kemény, izzasztó edzések. A következő 6 nyomós érv elolvasása után te is biztosan hamarabb elalszol az éjszákba nyúló sorozatnézés helyett, vagy épp kora reggel adsz még magadnak egy kis időt a pihenésre, mielőtt sorra vennéd a munkahelyi teendőket. Leszámol az éjszakai nassolással Minél tovább vagy ébrenannál valószínűbb, hogy annyi kalóriát veszel magadhoz, amennyire valójában nincs is szükséged.

További a témáról