Divatos fogyókúrák és veszélyeik. A divat-diéták veszélyei

divatos fogyókúrák és veszélyeik

Tény hogy nagyon sok diéta képes rövid időn belül látványos eredményt produkálni azonban érdemes emellett a többi jellemzőt is figyelembe venni.

kalóriaszámlálás fogyókúra

A legtöbb gyors fogyást ígérő fogyókúra ugyanis az esetek nagy részében tudományosan nem megalapozott, és az egyes tápanyagok mennyiségének eltolódása miatt komoly egészségi kockázattal jár A gyors fogyások divatos fogyókúrák és veszélyeik sokszor az ugyanolyan gyors súlyvisszaszedéstehát ezek a májtisztító étrend hosszú távon semmiképp sem eredményesek. Ezen diéték alapját mindig valamilyen tápanyag általában szénhidrát vagy zsír bevitelének nagymértékű csökkentése illetve növelése adja.

Szénhidrátszegény diéták A szénhidrátszegény fogyókúrák közül a legdrasztikusabbak az Atkins- és a South Beach diéta.

ketogen dieta hatasa

Robert C. Atkins szerint ha az étrendből kiiktatjuk a szénhidrátokat akkor megszűnik a tartalék zsírképzésés a szénhidráthiány miatt a szervezet elkezdi a zsírokat lebontani. Az Atkins-féle elven diétázók kezdetben mindössze 20 gramm színhidrátot fogyaszthatnak.

könnyű gyors fogyás

Mivel egy egészséges felnőtt szervezetnek naponta kb. Mivel egyes élelmiszercsoportokat - gabonaféléket tejet kezdetben a gyümölcsöket és a hüvelyeseket is a diétázó kihagy vagy csak minimális mennyiségben fogyaszt a diéta erősen egyoldalúnak tekinthető. Ezek az élelmiszerek az egészséges táplálkozás részei, megvonásuk következtében hiányos lesz a rost- és egyes vitaminok- és ásványi anyagok bevitele.

figu diéta

Bár ezek a diéták valójában rengeteg zöldség fogyasztását szorgalmazzák a fehérjebevitel mellé, a legtöbb ember nekiáll húst enni kolbásszal és tojással, és ezzel teljesen elsavasítják a szervezetüket. Az ilyen mértékű állati fehérjebevitel rengeteg kalciumot használ fel, hogy a savasodás hatásait semlegesítse, így csontrikulást és idegrendszeri problémákat okoz.

turmix diéta

Zsírmentes diéták A zsírmentes diéták, az egyoldalú gyümölcs- rizs- burgonya alapú étrendek, vagy például a juharszirup diéta, ugyanúgy károsak lehetnek az egészségre, mint a szénhidrátszegény diéták.

A zsírok ugyanis még fogyókúra alatt is fontos szerepet játszanak a szervezet normális működésének biztosításában, ugyanis szükségesek a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához és az idegrendszer megfelelő működéshez.

A zsírmentes étrendek egy részénél a napi energiamennyiség sem elegendő, ami alapanyagcsere csökkenést, illetve ennek következtében a későbbiekben jojo-effektust eredményezhet gyors fogyást követő gyors visszahízás.

Fogyókúra természetes segítője

A zsírmentes étrend helyett inkább a zsírszegény táplálkozás ajánlott. Elsősorban a húsok, húskészítmények, tej- és tejtermékek fogyasztásának csökkentésével, illetve elhagyásával valósítható meg.

regenor fogyás

További a témáról