Egészséges étrendek

egészséges étrendek

egészséges étrendek fogyókúrás por dm

Egészséges étrend: mi is az? Ezek közé tartozik az egészséges életmód és a különböző diéták.

Mindeközben nekem mégis határozott ajánlást kell adnom a hozzám forduló pácienseknek.

Biztosan egészséges étrendek már mindannyian, hogy ha egészségesen szeretnénk élni, ennek eléréseben a helyes táplálkozás az egyik legfontosabb összetevő. De ez mit is jelent pontosan? Több kutatócsoport foglalkozott már ezzel a témával, és az eredményeikből definíció szerűen megfogalmazható, hogy az egészséges táplálkozás egy olyan étkezési mintázat, amely az egészségre előnyös hatással van, de fogyókúra dm nem károsítja azt.

Az egyes tápanyagokról nehéz megmondani, hogy önmagukban milyen hatással vannak az egészségre.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Azonban általános tulajdonságok elmondhatók az egészséget negatívan befolyásoló étrendek összetételéről, ezek pedig a következők: túlzott bevitel finomított élelmiszerekből, magas cukortartalmú italokból, túlzott só bevitel, kevés friss zöldség és gyümölcs fogyasztása. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége megalkotta az okostányért, ez Magyarország hivatalos táplálkozási ajánlása.

Ez a koncepció segít vizualizálni, hogy a napi elfogyasztott táplálékunkban milyen arányban legyenek a különböző ételek, hogy minden szükséges tápanyagot megkapjon szervezetünk.

Tányérunkra nézve egyharmadát friss zöldségek foglalják el, másik harmadát gabonafélék, a fennmaradó rész egyik felét fehérjék, a másikat pedig gyümölcsök.

egészséges étrendek fogyókúrás italpor dm

Az is nagyon fontos szerepet játszik az egészséges étrendben, hogy az egyes tápanyagokat milyen élelmiszer formájában visszük be a szervezetünkbe. Minden élelmiszert jellemezhetünk egy indexszámmal, az alapján, hogy milyen magasra, és milyen időbeli eloszlással emeli a vércukorszintet az elfogyasztása után.

  • Sirtfood diéta étrend
  • Egészséges táplálkozás: Tiszta étrend egy teljes hónapra- 30 napos étrend

Ezt nevezzük glykaemiás indexnek GI. A célunk az, hogy az étkezések után elkerüljük a hirtelen magas vércukor értékeket, és az étkezések közti alacsony vércukorszinttel járó éhezéses periódusokat. Ezt elérhetjük úgy, hogy egészséges étrendek GI-ű termékeket fogyasztunk, és kevesebb nagy étkezés helyett többször, de kevesebbet eszünk.

Mintaétrend: egyél háromóránként, és fogyj egyszerűen!

Az ételek GI-e függ attól, hogy miből készítjük, az adott élelmiszert hogyan dolgozták fel és attól, hogy hogyan késztettük el az ételt. Például teljes kiőrlésű gabonákkal helyettesítve a finomított lisztből készült termékeket, máris csökkenthetjük az adott étkezés GI-ét.

mintaétrend

Arra is ügyelnünk kell az étrendünk összeállításánál, hogy az energia bevitel és a szervezet szükséglete egyensúlyban maradjon. Ha ez felborul és túl sok energia kerül a szervezetünkbe, a felesleg eltárolódik zsír formájában.

egészséges étrendek hogyan kell hasból fogyni

Ha negatív lesz az energiamérleg, akkor a hiányzó energiát a szervezet kipótolja az energia raktáraiból. Tehát, ha egészségesen szeretnénk táplálkozni, törekedjünk arra, hogy az elfogyasztott ételek összetétele változatos legyen, glykaemiás indexe minél alacsonyabb, és a teljes energiatartalom megfeleljen szervezetünk szükségleteinek.

egészséges étrendek mibiomi patches tabletta

További a témáról