Flexitáriánus diéta

Legyen ön is flexitáriánus!

Téma: Egészség A növényi alapú étrend egyre népszerűbb, ezek közé tartozik a flexitáránius diéta is, ami senkit nem kényszerít szigorú keretek közé. Hogy milyen előnyökkel jár és egyáltalán mit jelent pontosan, azt cikkünkből megtudhatja. A flexitárianus diéta a flexible, azaz rugalmas és a vegetáriánus szavak ötvözete, közel áll a vegetáriánus étrendhez, de nem várja el a húsmentes táplálkozást.

flexitáriánus receptek

Követői öt élelmiszercsoportból válogathatnak, és arra kell törekedniük, hogy a fehérjék nagy részét növényi alapú élelmiszerek fogyasztásával vegyék magukhoz. Dr herz garcinia cambogia vélemények kalóriát engedélyez A módszer hívei szerint tulajdonképpen nem is diétáról van szó, sokkal inkább étrendváltásról, ami nemcsak fogyást eredményez, hanem számos betegség kialakulásának kockázat is csökkenti.

Reggeliretízóraira és uzsonnáraebédremíg vacsorára kalória bevitele a megengedett, azaz a napi kalória tartása a cél. Noha a kutatások valóban igazolták, hogy flexitárius diéta a megfelelő életmóddal együtt csökkenti az emlőrák és a prosztatarák kockázatát, valamint a vastagbélrákét is, szerintünk azonban a kalóriamegvonás miatt hosszú távon nem egészséges.

fogyás ir alatt

Mit lehet enni? Kifejezetten ajánlott a flexitáriánus diéta, a tojás, a lencse és a bab, utóbbiak laza oldható rostjai segítenek a magas koleszterinszint csökkentésében. Szintén az étrend részét képzik a diófélék és a magvak, például a lenmag, a fenyőmag, a szezámmag, a napraforgómag, az olyan szuperélelmiszerek, mint chia mag és a kendermag, melyek hozzájárulnak az egészséges koleszterinszint fenntartásához és az esszenciális zsírsavak biztosításához.

  1. 1100 kalóriás étrend
  2. Egészségesebb étrend, csökkenő vízfelhasználás A Nature című tudományos folyóiratban publikált tanulmány szerint a világ jelenlegi élelmezési rendszerének számos negatív hatása van: nagy mértékben hozzájárul az éghajlatváltozáshoz, felemészti az ivóvízkészleteket és szennyezi a környezetet a túlzott nitrogén- és foszforhasználattal, írja a BBC hírportálja.
  3. Flexitáriánus étrend: kevesebb hús, jobb egészség 1.
  4. Flexitáriánus diéta, a karcsú alak és a jó egészség titka (1.)
  5. Flexitáriánus étrend - ez lesz a jövő legjobb diétája? | Nosalty

A második csoportba a zöldségek és a gyümölcsök, a harmadikba a teljes kiőrlésű gabonafélék, a negyedikbe a tejtermékek, míg az ötödikbe a szénhidrátok tartoznak. Az alkalmankénti húsfogyasztást megengedett, azonban érdemes a minőségi húsok közül választani, mint a csirke- pulyka- vagy a marhahús, és kerülni a szalonnát, a kolbászt, a szalámit, a sonkát és a pástétomot, mivel mindegyik bővelkedik telített zsírokban, adalékanyagokban, sóban, emellett nagyon kevés vitamint és ásványi anyagot biztosítanak.

glutén és tejmentes étrend

B-vitamin hiányt okozhat Mivel a húsfélék jelentős mértékben tartalmazzák a Flexitáriánus diéta csoport tagjait, fogyasztásuk lecsökkentésével ezekből hiányt szenvedhetünk.

Legnagyobb gondot a Bvitamin hiánya okozza, amit kizárólag állati eredetű táplálékokból képes a szervezetünk kivonni.

A vegetáriánus és a flexitáriánus étrend előnyei

A Bvitamin többek között nélkülözhetetlen az egészséges sejtosztódáshoz, szerepet vállal az idegrendszer és az immunrendszer normális működésében, valamint elengedhetetlen a vérképzéshez, hiánya miatt vérszegénység jelentkezik.

Éppen ezért flexitárius diétába fontos az alternatív vasforrások beillesztése, mint a reggeli gabonafélék, a sötétzöld leveles zöldségek, például a spenót, a káposzta és a brokkoli.

Mivel a C-vitamin növeli a vas felszívódását, ajánlott napi egy pohár frissen facsart gyümölcs- vagy zöldséglé beiktatása is.

kemény fogyókúra

További a témáról