Fogyás kalóriaszámolással. További cikkeink a témában

Kalóriaszámolás hatékonyan - így tartsd a diétát

Sokan szeretnének fogyni, ám a kalóriaszámolástól a legtöbben megriadnak — pedig hatékony fegyver a kilók ellen.

fogyókúrás nasi

Ha mégis úgy döntünk, idén a jó időre karcsúbbak szeretnénk lenni, és egy mérettel kisebb ruhák közt szeretnénk válogatni bevásárlóközpontban tett sétánk során, akkor érdemes megbarátkozni a kalóriaszámolással. Nem bonyolult dolog, kis odafigyeléssel bárki könnyedén bevezetheti a mindennapjaiba.

A minap végzett testösszetétel-mérés összegzéseként két eredmény volt általánosnak mondható: mindenki legjobban a testmagasságán csodálkozott el, sajnos a centi már nem azt mutatja, amit fénykorunkban… a testzsír-százalék a legtöbbeknél magasnak bizonyult. Hiszen a diéta, fogyókúra szavak magukban hordozzák az időtartam végességét. Ha a változás csak időleges, sajnos a testsúly-változás is csak időlegesnek tekinthető.

Kalóriaszámolás alapjai Az első dolgunk mindenképpen az legyen, hogy kiszámoljuk, mennyi az alapanyagcsere energiaszükségletünk. Ki kell számolni tehát azt az energiamennyiséget, amit mindenképpen elhasználunk, akkor is, ha semmit nem csinálunk.

Ez szükségszerű, hiszen ha ez alatt a kalória mennyiség alatt fogyasztunk, azt a szervezet megbosszulja.

Kiszámolásához néhány adatra — testtömegünk, korunk, nemünk, magasságunk — szükségünk lesz.

Kiszámolhatjuk képlet alapján, de rengeteg kalkulátort találunk az interneten is. Miután megtudtuk, hogy mennyi az alapanyagcsere energiaszükségletünk, és azt fogyás kalóriaszámolással tudjuk, mennyi kalóriát fogyasztunk átlagosan, tehát mennyi az átlagos tápanyagszükségletünk, csökkentsük a számot kalóriával, ha fogyni akarunk. Arra mindenképpen figyeljünk oda, hogy az alapanyagcsere energiaszükségletünk alá semmiképpen ne menjünk, mert az a szervezetünket tartalékolásra kényszeríti, és éppen az ellenkezőjét érjük el a számolásnak, mint szeretnénk, és hosszú távon hiánybetegségek is kialakulhatnak.

Kalóriaszámolás hatékonyan - így tartsd a diétát

Ne körülbelül számoljunk! A számolást sose végezzük fejben, hasraütésszerű összeadással. Mindenképpen szükséges az étkezési napló.

Ez lehet kockás füzet, de lehet egy jó applikáció is. Pontos kalóriaszámot akkor kapunk, ha az utolsó korty italig mindent feljegyzünk. Mérjük meg pontosan az adagokat! Ne találgassunk az adagok méretének meghatározásánál.

heti 1 kg fogyás

Az emberek hajlamosak alábecsülni ételadagjaikat, és vannak olyan finomságok is, amikből akaratlanul is többet fogyasztunk egy adagnál — például megborítjuk a reggelizőpelyhet, mert olyan finom, s máris másfél adagot eszünk egy helyett.

Legjobb, ha mindent lemérünk digitális konyhamérlegen.

Étkezési napló és kalóriaszámolás

Nem kell minden étkezéskor használni, de minden alkalommal, amikor új ételt fogyasztunk, érdemes lemérni egy adag ételt, hogy pontosan tisztában legyünk az adagokkal. Legyünk alaposak!

  1. Kalóriaszámlálás: a fogyás leghatékonyabb módszere - KalóriaBázis
  2. A fogyás lélektana
  3. Kalóriaszámolással fogynál? Ez a titok, így kell jól csinálni!
  4. Egyszerű fogyókúra-matek, kalóriaszámolás nélkül -

Ne felejtsünk el minden snacket, minden kortyot vagy falatot rögzíteni. Igen, néhány falat is számít! Hatalmas meglepetést okozhat, hogy egy egész nap egy-egy falatjai hogyan változtatják meg nagyban a fogyás eredményét.

choco lite vélemények

Nem kell túlköltekezni! Nem kell sd36 fogyókúra vélemények rabolni drága eszközök vásárlásához.

A legjobb kalóriakövető eszköz nem feltétlenül a legdrágább.

regenor ital ára

Különböző kütyük és eszközök vásárolhatók, a legtöbbet az üzletközpontban sétálva is beszerezhetjük, nem is kell hozzá sokat keresgélni. Legjobban az működik, amit könnyű és kényelmes használni — és amit valójában használunk is, és nem csak a polcra kerül.

Hatékony fegyver a kilók ellen a kalóriaszámolás - Corvin Plaza Bevásárlóközpont

Érdemes megfontolni az életmódunkat a vásárlás előtt. Az online eszközök azoknál működhetnek, akik egész nap a számítógép előtt vannak. Azok számára, akik szeretik használni a hagyományos toll és papír módszert, egy kis jegyzettömb jól megfelel. Győződjünk meg arról, hogy a választott fogyás kalóriaszámolással elég kicsi ahhoz, hogy zsebben magunknál hordható legyen.

Ne feledjük a makrókat!

  • Zumbával mennyi idő alatt lehet fogyni
  • Általános tanácsok a sikeres fogyáshoz Izomépítés hatása.
  • Heti egy kiló fogyás
  • Hatályos:
  • Kalóriaszámolás hatékonyan - így tartsd a diétát

Ne korlátozódjon a figyelmünk csak a kalóriákra. A használt eszköztől függően nyomon követhetjük más tápanyagok bevitelét is. A kalória rögzítésén túl a makrotápanyagok: a fehérje, a szénhidrát és a zsírgramm nyomon követését is megtehetjük, hogy sikeresebb legyen a fogyás.

Egyszerű fogyókúra-matek, kalóriaszámolás nélkül

Ez különösen fontos lehet, fogyás kalóriaszámolással alacsonyabb szénhidráttartalmú vagy alacsonyabb zsírtartalmú étrendet próbálunk fogyasztani. A fogyás sosem egyszerű, a siker is számtalan összetevőtől függ.

regenor hatása

A kalóriaszámolás nagy mértékben megkönnyítheti a folyamatot, ám a fentebb felsorolt pontokat mindenképpen érdemes hozzá betartani.

További a témáról