Éjszakai fogyás

éjszakai fogyás

Zöld "üzemanyag" A táplálkozástudósok régóta tudják, hogy az inzulinszint a fogyásban és a hízásban egyaránt fontos szerepet játszik, ám az ebből levont következtetések kevéssé voltak meggyőzőek. Olyan diétákat alkottak, amelyek vagy nem működtek, vagy hosszú távon egészségteleneknek bizonyultak.

fogyókúrás módszerek otthon

Ezzel szemben ésszerűnek tűnik az a metódus, amelynek neve "inzulinelválasztó diéta". Ennek lényege, hogy este minél kevesebb szénhidrátot együnk. Így alvás közben fogyunk.

mennyit kellene fogynom

A reggelire elfogyasztott szénhidrát — pl. Aki több kalóriát eszik meg, mint amennyit elhasznál, az hízik! Azonban a puszta kalóriaszámolgatás nem elegendő.

Legalább ilyen fontos az elfogyasztott kalóriák minősége és elfogyasztásuk időpontja is.

Ej fogyás előtt, További cikkeink a témában

Éjszakai fogyás tekinthető reális fogyásnak? A legszigorúbb kalóriamegvonás, pl. Éjszakai fogyás férfiaknál az eltérő hormonális működés miatt a fogyás nagyobb mértékű lehet. A fogyásban szerepet játszik a szövetekben felgyülemlett víz mennyisége is, amely fogyókúra idején kiürül. Az ésszerű "fogyókúra" - tehát konzekvens, hosszabb ideig tartó kalóriacsökkentés és este kevés szénhidrát fogyasztása - esetén hetente dkg súlyveszteség tekinthető reálisnak.

green barley plus ára

Ha kitartást, állóképességet fejlesztő edzést és izomfejlesztő mozgást végzünk, elképzelhető, hogy a fogyás szám szerint csekélyebb mértékű lesz, mivel zsírszövetet bontunk, ugyanakkor izomszövetet építünk - ez azonban egészségügyi szempontból nem probléma, sőt kívánatos fejlemény.

Korábban azt gondolták, hogy a zsír hizlal, ezért a túlsúlyos embereknek egyszerűen csak kevesebb zsírt kell fogyasztaniuk, hiszen arányosan a zsírok tartalmazzák a legtöbb kalóriát. Amikor azonban ezek a zsírcsökkentő diéták csődöt mondtak, divatba jöttek a szénhidrátcsökkentésen alapuló fogyókúrák. Noha utóbbi irányzatok rengeteg valótlanságot is állítanak, tény, hogy valóban fontos az inzulinszint, mint fogyást befolyásoló tényező.

Dobd fel árnyékaidat

A hasnyálmirigyünk éjszakai fogyás termelt inzulin kulcsfontosságú az anyagcsere- folyamatok alakulásában és a fogyásban. Az inzulin a tápanyagokat, tehát a cukrot, az aminosavakat és a zsírsavakat, bizonyos kapcsolódási pontokon receptorokon keresztül a sejtekbe juttatja. Ha a sejt elegendő tápanyaghoz jutott, a felületén található receptorok blokkolásával védekezik a túltelítődés ellen: ezt az állapotot nevezzük inzulinrezisztenciának.

Ilyenkor a felesleges mennyiségű cukor zsírrá alakul, ami az inzulin segítségével a zsírszövetekbe jut. Szétválasztó diéta: szénhidrátokat és fehérjéket nem egyszerre eszünk Ha vacsorára egy szelet sajtos kenyeret eszünk, a kenyérben éjszakai fogyás szénhidrátok hatására megemelkedik vérünkben az inzulin szintje, amely a sajtban lévő nagy fogyás 50 felett blog zsírt azonnal bejuttatja a zsírszövetekbe.

20 fogyási tipp éjszakai műszakban dolgozóknak

Az inzulin ugyanakkor gátló hatást fejt ki a zsírok bontásáért és a szövetek regenerálódásáért felelős növekedési hormon STH termelődésével szemben. Ha ellenben este nem tesszük ki magunkat az inzulinszint növekedésének szénhidrátokban és fehérjékben gazdag élelmiszerek fogyasztásával, zavartalanul zajlik a zsírbontás és az izomszövet építése, regenerálása, különösen, ha valaki rendszeres testmozgást is végez.

Detlef Pape esseni orvos e tényekre építve kifejlesztett egy új diétát, amelyet inzulinelválasztó diétának nevezett. Ez kiküszöböli azokat a hibákat és hiányosságokat, amelyek az eddigi, low-carb vagy glyx-diéták sajátjai voltak. A "régi" Hay-féle elválasztó diéta szigorúan tiltotta a szénhidrátok és fehérjék egyidejű fogyasztását.

Szétválasztó diéta: szénhidrátokat és fehérjéket nem egyszerre eszünk

Pape által kidolgozott diéta megengedi a szénhidrát és fehérje egyidejű fogyasztását reggel és délben, de tiltja este. A reggeli legyen szénhidrátokban gazdag, mivel a teljesítményhez szénhidrátokra van szükségünk. Az általános low-carb diéta helytelen és egészségtelen. Este a túlsúlyos személyeknek messzemenően tartózkodniuk kell a szénhidrátoktól: kenyértől, tésztáktól és más, gabonákból készült ételektől pl. Amíg a vérben inzulin kering, a test cukorból nyert energiafelvételre van programozva, és nem kezdi el bontani a zsírokat.

A szénhidrátokban gazdag ételek, de éjszakai fogyás a szénhidrát és fehérje együttes fogyasztása megemeli az inzulinszintet. Mivel étkezés után - különösen, ha az szénhidrátokban gazdag - órákig inzulin termelődik, a fő- és kis étkezések ütemét betartva zsírbontásra nem is kerülhet sor.

Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

A zsírbontás tehát csak alvás közben, éjjel lehetséges. Ezt akkor használhatjuk ki, ha este tartózkodunk az inzulinszintet megemelő ételektől. Ez a magyarázata az alvás közben zajló fogyásnak. Természetesen az eredmények érdekében az elfogyasztott napi kalóriamennyiséget is figyelembe kell venni. Az éjszakai zsírégetés pedig csak testedzés hatására zajlik igazán hatásosan.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

E táplálkozási reform vonzó tulajdonsága, hogy nem tilt meg kategorikusan bizonyos élelmiszereket, inkább azok napszaki elosztását tartja szem előtt.

A reggelire elfogyasztott szénhidrát - pl.

7 és 17 fogyókúrás italpor rendelés

Körülbelül ötórás szünet után az inzulinszint ismét csökkenni kezd, és ebédre ismét ehetünk vegyes táplálékot. Este éjszakai fogyás gazdag, szénhidrátban szegény ételeket fogyasztunk, amivel megakadályozzuk az inzulinszint magasba emelkedését, így éjszaka megindul a zsírbontás. A szénhidrátban szegény kombinációkra alapvetően a következők jöhetnek számításba: Zöldség burgonya, kukorica és főtt sárgarépa kivételével tofuval, hallal, mogyoróféleséggel pl.

Saláta vagy nyers élelmiszerek sajttal, hallal, tofuval.

  • Fogyás alvás közben? | TermészetGyógyász Magazin
  • Nottevit Skinny Sleep - Jól alszom, jól érzem magam, jól nézek ki!
  • Kezdőlap 7 éjszakai szokás, hogy kövér leszel Az alvás elengedhetetlen a test megfelelő működéséhez, és ha olyan vagy, mint az amerikaiak többsége, akkor sem ér el eléggé.
  • Fogyókúrás tapasz vélemények
  • Adatvédelmi Irányelvek 20 fogyási tipp éjszakai műszakban dolgozóknak Mert nem mindenki, aki fogyni akar, 9 és 5 között dolgozik.
  • Fogyni szeretne?

Az étkezés bázisául a prof. Leitzmann-féle teljes értékű étrend szolgáljon: Lehetőleg mindent természetes formájában, biológiai termesztésből, az évszakra jellemző helyi termékeket kell enni, és a vitaminokat kímélő módon kell elkészíteni. Túlsúly esetén mindezt egészítsük ki azzal, hogy este szénhidrátokban szegény ételeket kell fogyasztani! Ha mindezt rendszeres testedzéssel, mentális tréninggel jóga, autogén tréning, relaxációs technikák, meditáció stb.

Így garantált a fogyás és az elért eredmények hosszú távú megtartása. A fenti étkezési reform bevezetésére ideális a böjtkúra utáni időszak.

Diéta #1 - A TÖRTÉNETEM - Plaura

További a témáról