Kalóriadeficit étrend

Mit jelent a kalóriadeficit? | ingyen-hatterkepek.hu

Kalória-bevitel csökkentése Különféle diétákat különböztethetünk meg aszerint, hogy mely makro-nutriensek megvonásával csökkentik le a kalória-bevitelt.

A sikeres fogyókúra egyik kulcsa a kalóriadeficit, azaz kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyit a szervezeted a létfenntartáshoz és a mozgáshoz napi szinten felhasznál. Ez korántsem jelenti azt, hogy koplalnod kéne, mi több: ahogy a túlzottan sok kalória akadályozhatja a fogyás sikerességét, a túl kevés sem vezet eredményre, így ne csodálkozz, ha a leadott pluszkilók egy idő után újra visszakúsznak. Egy felnőtt, normál aktivitású nő napi kalóriaégetése kcal körül mozog.

Bizonyos értelemben csökkentett szénhidrát tartalmúnak nevezhető a hipo-glikémiás étrendhiszen ennek során eleve kevesebb cukrot fogyasztunk, továbbá a "barna" gabona-termékek kevesebb emészthető szénhidrátot és több rostot tartalmaznak, így kalória-tartalmuk alacsonyabb. A kalória-bevitel csökkentésének következő lépése, hogy étrendünkből kizárjuk az üres kalóriákat, tehát az olyan ételeket, amelyekben sem esszenciális zsírok, sem fehérjék, nincsenek.

Mit jelent a kalóriadeficit?

Ezek általában vitamint és ásványi anyagot sem nagyon tartalmaznak. Ilyen élelmiszerek a cukrok, búzalisztből készült termékek, gabonapelyhek, ezen túlmenően a zsírok, zsiradékok margarin, vajzsíros tejtermékek, magyaros ételek, sütemények, csokoládék, chips-ek, snack-ek, a gyorséttermi kaják többsége.

Ez utóbbiakat a diétás szakirodalom junk food-nak, magyarul szemét kajának nevezi.

  • A gyors és végleges fogyás titka - PowerNutrition
  • Jóllaksz, és folyamatosan fogysz: kalóriás diéta 5 napos extra mintaétrenddel – slim-diet-fit
  • Kalória-deficit létrehozása – SPEEDFIT
  • Fogyás mintaétrend
  • Kalóriák, vagy hormonok? A végső szó. - Életmódváltás, edzés, táplálkozás
  • Íme a nagy fogyás matek - így számold ki, mennyit kell fogynod MME Mindenki álmodozik arról, hogy egyszer megtudja, mi az optimális testsúlyvesztés képlete.
  • Íme a nagy fogyás matek - így számold ki, mennyit kell fogynod | ingyen-hatterkepek.hu

Szóval ne csak a zsírégető diétánk, hanem egészségünk érdekében is tartózkodjuk a hamburger — sült krumpli — kóla szentháromságától. Fogyasszuk tehát az alacsony glikémiás indexű, magas tápanyagtartalmú ételeket. Az esszenciális tápanyagokat tartalmazó élelmiszerek között is vannak azonban olyanok, amelyeknek magas a kalória-tartalma olajos magvak, száraz hüvelyesek, zsíros sajtokezekből csak keveset fogyasszunk.

Hogyan számold ki mennyi tápanyagra van szükséged ha fogyás a cél?

Többet ehetünk a közepes kalória-tartalmú élelmiszerekből barna rizs, müzli, borsó, tojásés még többet az alacsony kalóriájúakból zöldség, gyümölcs, halak, sovány húsok, sovány tejtermékekpersze odafigyelve, hiszen ezek sem egyformán kalóriaszegények.

Koplalnunk ugyanakkor nem szabad. A szervezet a táplálékfelvétel hirtelen csökkentését vészjelzésnek tekinti, s ennek következtében lelassítja az anyagcserét, ami levertséggel is együtt jár. A drasztikus kalóriacsökkentést alkalmazó fogyókúrázónak nem csak a zsírja ég, hanem izmaiból is jelentős mértékben veszít, ami tovább csökkenti az anyagcsere sebességét.

kalóriadeficit étrend

Aztán amikor pár hét után — kilót leadva — visszatér korábbi táplálkozási szokásaihoz, egy idő után még több zsírt szed kalóriadeficit étrend, mivel ugyanannyit eszik, mint régen, de az anyagcseréje már lassúbb. Ezt hívják jo-jo effektusnak. Zsírégető edzés Szervezetünk nem úgy működik, hogy hol szénhidrátot, hol zsírt éget, hanem általában mindkettőt használja energiaforrásként egyidőben.

kalóriadeficit étrend

Felhasználásuk aránya ugyanakkor aktivitásunk pillanatnyi szintjétől és az oxigénellátástól fogyás hasról diéta. Ha folyamatos testmozgást végzünk, és ettől pulzusunk és légzésritmusunk megemelkedik, akkor nő a zsírégetés aránya. A zsír elégetéséhez ugyanakkor megfelelő mennyiségű kalóriadeficit étrend kell, tehát felhasználását az aerob mozgásformák segítik elő.

kalóriadeficit étrend

Amennyiben a megterhelés túl nagy, és nem jutunk elegendő oxigénhez anaerob edzésformákakkor szervezetünk több szénhidrátot használ fel, mivel azt oxigén nélkül tejsavas erjesztéssel is fel tudja használni.

Olyan tempóban kell tehát a zsírégető edzést végeznünk, hogy pulzusunk megemelkedjen, de kalóriadeficit étrend ziháljunk, ne kapkodjuk közben a levegőt. Ehhez a legalkalmasabb módszerek a kocogás, az erős séta pl.

  • Mit jelent a kalóriadeficit? | ingyen-hatterkepek.hu
  • 1500 kcal diéta étrend
  • Ez azt jelenti, hogy naponta 1, g fehérjét stb.

A zsírégető edzést hetente legalább alkalommal végezzünk, legalább perc időtartammal. Mivel a zsírdepók helye hormonálisan és genetikailag meghatározott, ezért kiemelten szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy: helyi zsírégetés nincs!

Ebben a témában azonban a hitnek semmi keresnivalója, érdemes a tényeket figyelembe venni inkább. Az interneten hihetetlen számú "életmódtanácsadó" és "táplálkozási szakértő" hirdeti az éppen számára kedvező teóriákat azzal kapcsolatban, hogy milyen módon tudnak a jelentkezők a túlsúlyuktól megszabadulni. Rengetegen árulnak "személyre szabott étrendet", amit aztán különböző hangzatos varázsszavak hozzácsatolásával tesznek még vonzóbbá.

Tévhiten alapul minden olyan törekvés, amely célzott edzéssel próbálja meg eltávolítani a test egyes pontjairól a hájat.

Az izomzat és a fölötte elhelyezkedő zsírdepók között nincs szerves kapcsolat, ezért például hasizomgyakorlatokkal nem lehet a pocakot ledolgozni.

Könnyű testmozgás hetente alkalommal 1, A fizikai aktivitás átlagos szintje, a sport heti 5 alkalommal 1,55 Rendkívüli terhelés, napi edzés 1, A számítások eredményeként kapott szám azt fogja jelenteni, hogy mennyi kalóriát költenek naponta, ez alapján, és ki kell számolnia a fogyás kalóriadeficitjét. Helyes kalkulációs hiány kiszámítása Nagyon gyakran talál tanácsokatvagy kalória kevesebb fogyasztására, de ez téves ajánlás.

További a témáról