Kemény diéta, Négy hét alatt akár mínusz 12 kiló: dietetikus által összeállított étrenddel

kemény diéta

Miután 21 napon át szó szerint csak folyadékon éltem, 48 kg-ra fogytam. A mérleg nyelve nem mozdult tovább, én pedig nagyon legyengültem, ezért elkezdtem újra szilárd ételeket enni, de csak keveset, hiszen a gyomrom is annyira összeszűkült, hogy eleinte néhány falat is elég volt a teltségérzethez. Aztán pár hónap alatt 65 kg-ra híztam, majd tíz éven át jojózott a kemény diéta. Visszajutottam a 60 kg körüli súlyhoz, viszont tizenévesen, a nagy fogyókúra előtt ezt úgy tudtam tartani, hogy bármit és bármennyit ehettem, most viszont amilyen keveset eszem és amennyit emellett mozgok, azzal mások fogyni is simán tudnának, én pedig örülök, hogy tartom a súlyomat.

Jó, hogy legalább ezt elértem, de ez most már mindig így marad? A súlyvesztést általában sikernek könyveljük el, arra azonban szinte senki nem gondol, hogy a fogyással mennyire lelassul az alapanyagcsere.

4,5 kg mínusz: három nap alatt brutális eredményt hoz a military diéta - Ripost

Ezt a jelenséget nevezik metabolikus adaptációnak vagy adaptív hőtermelésnek, ami hozzájárul a nagy fogyást követő visszahízáshoz. Aki követi a valóságshow-kat, annak ismerős lehet az Amerikában sugárzott The Biggest Loser nálunk A nagy fogyás című műsor, amelynek szereplői hónapokon át keményen edzenek és szigorú diétán élnek az új külső érdekében.

kemény diéta

A képernyőn általában a győztes örömét és sikereit kemény diéta, de egy hat éven át tartó vizsgálat nemrég publikált eredményei rávilágítanak, mennyire nem jó ötlet drasztikus fogyókúrákkal próbálkozni, mivel azok annyira felboríthatják anyagcserénk egyensúlyát, hogy az évekkel később — vagy talán soha — sem áll vissza az ideális állapotra.

A kutatók a The Biggest Loser nyolcadik évadából 14, kórosan elhízott, majd néhány hónap alatt nagyobb súlymennyiségtől megszabadult versenyző életét és életmódját követték nyomon hat éven keresztül.

Tweet Az igazán hatékony diéta és fogyókúra akkor következik be,ha képes tartósan és hosszú távon biztosítani számunkra a leadott kilókkalelért vágyott alakunkat, vagyis nem szaladnak fel ránk vissza a nehezen leadottkilók. Éppen ezért nem az a hatékony diéta, amelyik rövidtávon gyorseredményekkel kecsegtet; hanem az a hatékony diéta, amelyik kemény diéta távon képeseredményes fogyást biztosítani a számunkra. Egy hatékony fogyókúra során az semelhanyagolható szempont, hogy mennyire egészséges a kúra, milyen káros mellékhatásokkal vagy nem kívánt kockázatokkal kell számolnunk, mennyilemondással jár a diéta számunkra. Ha a diéta képes a jojó effektus veszélyenélkül, egészséges fogyást kínálni számunkra, arra már bátran mondhatjuk azt,hogy hatásos módszer lehet.

A forgatás elején és végén alaposan megvizsgálták az alanyok testösszetételét. Kiderült, hogy elsősorban zsírból fogytak, a zsírmentes tömegüket pedig az intenzív testmozgásnak köszönhetően megőrizték. A tanulmány szerzői megállapították, hogy a verseny végére a fogyni vágyók nyugalmi, vagyis alapanyagcseréje jelentősen csökkent, ami nagyfokú metabolikus adaptációra utal.

Kevin Hallegy diabéteszkutató mit egyek diéta alatt munkatársa és a vizsgálat vezetője. Az is bebizonyosodott, hogy a metabolikus adaptáció mértéke egyenes arányosságban áll a hízással.

Az elhízás fiziológiájáról szóló tanulmány rávilágít arra, hogy a legtöbb ember számára miért végződik kudarccal egy-egy kemény fogyókúra. Az kemény diéta a nagyfőnök A Harvard Egyetemen az elhízást és az azzal járó problémákat kutató dr. Lee Kaplan szerint agyunk állítja be az diéta táblázat fogyasztott kalóriák ideális számát, és hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy nem is az kemény diéta, mennyit eszünk, hanem az, hogy a szervezet mennyire akar tartalékolni.

Kaplan munkatársa, dr. Michael Rosenbaum pedig azt állítja, hogy a szervezet azon rendszerei, amelyek szabályozzák, hogy hány kalóriát fogyasztunk és mennyit égetünk el, szorosan összekapcsolódnak akkor is, amikor nem azon dolgozunk fáradhatatlanul, hogy megtartsuk egy jelentős súlyvesztés eredményeit.

A kilók pedig ilyenkor is alattomosan visszakúszhatnak. Ezek a bevitel és az energiafogyasztás közötti apró különbségek napi kilokalóriát jelentenek, amik bizony, összeadódnak. A kérdés az, hogy mennyi extra kalóriát viszünk be akkor, amikor szép lassan visszajönnek a felesleges kilók.

A szakértő meg is találta a módját, hogy ezt pontosan kiszámolja; egy olyan klinikai vizsgálatot elemzett, amelyben az alanyok egy része a kanagliflozint tartalmazó, 2-es típusú diabétesz esetén alkalmazott gyógyszert szedte — aminek köszönhetően napi kilokalória került a vizeletükbe —, míg másik részük placebót kapott.

Azok, akik ezt a speciális gyógyszert szedték, fokozatosan veszítettek súlyukból — anélkül, hogy tudatában lettek volna annak, hogy mínusz 2 kg-ért cserébe napi extra kilokalóriát kemény diéta.

  • A zellert vékony csíkokra vágom, a körtét kockákra, a diót durvára.
  • Ez a 13 napos diéta!

Hall szerint azok a plusz kalóriák pedig sokkal inkább okolhatók a súlygyarapodásért, mintsem a lassuló anyagcsere. Azt is hozzátette, hogy ha az emberek leküzdenék az extra ételmennyiség iránti sóvárgást, csak éhesek maradnának. Az emberek szervezete különböző módon reagál az étrendi manipulációkra: a szénhidrátban, illetve kalóriában szegény diétákra, a mozgásra, az étrend-kiegészítőkre vagy súlycsökkentő gyógyszerekre, így nem a puszta kalóriacsökkentés a kemény diéta.

…főztem valami finomat! Gyűljetek az asztalom köré!

Ez a magyarázata annak, hogy miért csak keveseknek sikerül egy hónapnál tovább megtartani a fogyást követő testsúlyát. Miért fontos az anyagcsere egyensúlya? Egészen pontosan az utolsó étkezés után 12 órával, teljes fizikai inaktivitásban, nyugalomban, semleges külső hőmérsékleten, semmilyen gyógyszeres vagy egyéb befolyásolt állapotban és ébren mért energiafelhasználás.

Az anyagcsere folyamata lehet építő anabolizmus, szintézis vagy lebontó katabolizmus. A felépítő folyamatban a szervezet különféle enzimek segítségével a felvett táplálékot alap építőelemeire, egyszerű vegyületekre bontja, majd összetett makromolekulákká poliszacharidok, fehérjék, nukleinsavak alakítva beépíti azokat a szövetekbe és sejtekbe; a katabolikus reakciókban pedig a különböző módon tárolt energiatartalékokat szénhidrátok, fehérjék és zsírok bontja le, és ezzel energiát szabadít fel.

Az alapanyagcsere személytől függően kcal-tól pl. Mi befolyásolja az alapanyagcsere ritmusát? A napi energiaigény függ az étkezési ritmustól, illetve az elfogyasztott ételek mennyiségétől és minőségétől, az alapanyagcserét pedig a következő tényezők befolyásolják.

Az életkor: egy fiatal szervezet gyorsabb energiaforgalmú, az életkor előrehaladtával azonban lassul az anyagcsere. A nem: a férfiak alapanyagcseréje százalékkal magasabb, mint az azonos testtömegű és testmagasságú nőké. Az kemény diéta mennyisége: az izomszövet energiafelhasználása nagyobb, mint a zsírszöveté.

A fizikai aktivitás mértéke: a mozgás növeli az energiafelhasználást. A külső hőmérséklet: hidegben a szervezetnek növelnie kell saját hőtermelését, ami többletenergiába kerül. A hormonális szabályozás: a pajzsmirigytúltengés gyorsult anyagcseréhez, míg a pajzsmirigy-alulműködés lassult anyagcseréhez vezet.

Sejtszintű anyagcsere Kemény diéta Szent-Györgyi—Krebs-ciklus alapján a tápanyagok égése során 1 g fehérjéből 4,1 kcal 17 kJ1 g zsírból 9,3 kcal 38,9 kJ1 g szénhidrátból 4,1 kcal 17 kJ1 g alkoholból pedig 7,1 kcal 28 kJ energia élettani haszonérték szabadul fel. Nem is gondolnánk, hogy mindebből az öt legnagyobb energiafelhasználással működő szervünk — a máj, az agy, a szív, az izomzat, és a vese — mekkora részt követel.

kemény diéta

Az agyunk például, ami a teljes testtömegünk 2 százalékát teszi ki, az alapanyagcseréből 20 százalékot felhasznál a működéséhez, a szívünk pedig, ami mindössze kb.

Csak lassan a testtel! A zsírsejtek mérete persze csökkenhet, de nem tűnnek el; a legelső alkalommal pedig, amikor a testnek ismét raktározási lehetősége van, újra kemény diéta.

kemény diéta

Ráadásul ilyenkor a szervezet túlkompenzál, tehát többet raktározhat el, mint kemény diéta előzőleg tárolt. Ilyenkor a szervezet néhány hét alatt alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez, megpróbálja kemény diéta anyagcsere energiaigényét csökkenteni, vagyis tartaléklángon üzemel.

Hasonlóan káros tényező, ha a fogyókúra abból áll, hogy csak napi egy-két alkalommal eszünk. Ha tehát nem adjuk meg a minimális tápanyagot a szervezetünknek, akkor a túlélés miatt alkalmazkodik és próbál gazdaságosabban üzemelni.

Éppen ezért nem kell csodálkozni, ha ilyenkor megáll a fogyás, sőt a szervezet esetleg tartalékol is.

kemény diéta

Amikor már ezzel sem érnek el eredményt, akkor még tovább csökkentik az étel mennyiségét, így a szervezet kénytelen tovább alkalmazkodni, ezzel pedig egy ördögi kör alakul ki. Sokszor tehát szigorú diéta ellenére sincs semmilyen testsúlybeli változás. Pörgesd fel!

Gyűjtsön erőt!

A rendszeres testmozgásnak köszönhetően nőhet az izomtömeg, több izom pedig még több kalóriát éget. Ha 4 napos drasztikus diéta napi alkalommal fix időpontokban étkezünk, szervezetünk hozzászokik ehhez, így kevésbé fog raktározni. Ahhoz pedig, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot adjuk meg szervezetünk számára, érdemes dietetikus szakember segítségét kérni.

Sokan meglepődnek, hogy a számukra összeállított étrend szerint a korábbiakhoz képest többet kell enniük.

  1. Diéta vacsora
  2. Így diétázzon kiló felett – Étrend+tanácsok | Diéta és Fitnesz
  3. 1 hónap alatt 6 kg fogyás
  4. Lehet, hogy kiválasztják az éppen divatos diéták egyikét, aztán fogynak vele 5, legfeljebb 10 kilót, és mivel ekkora túlsúlynál ez a fogyásmennyiség még nem túl látványos, a fogyni vágyó pár hét kínlódás után elveszti a kedvét, és úgy dönt, abbahagyja.
  5. Pin on Fogyókúra
  6. Kemény de hatékony tojásdiéta - egészségesen! | ingyen-hatterkepek.hu
  7. Да, - ответила Николь.
  8. Просто удивительная копия.

Ilyenkor hagyni kell egy kis időt, amíg a szervezet hozzászokik a kalóriabevitelhez és ténylegesen leállítja a tartalékolást. Ez személyenként változó időintervallumot jelent, néhány héttől pár hónapig is eltarthat, és függ attól is, hogy előtte mennyi ideig és mennyire drasztikusan étkezett az illető.

Meg kell határozni, hogy mi az a minimum, amire a szervezetnek napi szinten szüksége van, azt ki is kell elégíteni. De ugyanilyen fontos az étel tápanyag-összetétele; a fehérje, a zsír és a szénhidrát, illetve a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő aránya; valamint a tápanyagok minősége.

  • Szerző: Ripost Ha három teljes napig pontosan követed a military diétát, olyan alakod lesz, mint a kiképzett katonáknak.
  • Írta: Wellness Magazin Csak egy heted van arra, hogy lefaragj a súlyodból?

Nem árt tehát mérlegelni, hogy mit, miért és hogyan teszel, mielőtt fogyókúrázni kezdenél, de egy a lényeg: ne fogj turbódiétába csak azért, mert jön a nyár — feltéve, hogy később nem akarsz még többet szenvedni egy meggondolatlan koplalós akció miatt. Inkább kérj személyre szóló tanácsokat, étrendet és edzéstervet szakemberektől.

További a témáról