Sportolók diétája, Keresse dietetikus szakértőnket a honlapunkon elérhető étrendekkel kapcsolatban!

6 étkezési szabály állóképességi sportolóknak

Kropkó Péterrel, az extrém triatlon, az IRONMAN hazai legendájával beszélgettünk arról, hogy sportolók diétája tapasztalatai vannak a teljesítményfokozás és a tónusos izomzat kialakítása terén.

sportolók diétája ch csökkentett diéta

Reméljük, te is találsz sok hasznos tanácsot, amelyeket saját alakformálásodba eredményesen be tudsz majd építeni! Milyen diétát követsz? Tudom, érdemes, és ajánlom is mindenkinek a rendszeres diétát, mert hasznos, de célszerű kisebb időszakokat pihentetni - a testünk mellett - az akaratunkat is. Addig, amíg élsportolóként diétán voltam, az alapozás elején fehérjedúsan táplálkoztam, a végén pedig a szénhidrát dominálta étkezés volt előtérben.

A formába hozás közben, intenzív edzések idején, ismét fehérjedús táplálék őrizte izmaim sérülésmentességét.

Sportolók étkezése

Verseny előtti héten, évente kétszer alkalmaztam a szénhidrátstopot, néha csak csökkentett formában. Versenyen már a kiegyensúlyozott étkezés híve voltam.

sportolók diétája mit ne együnk ha fogyni akarunk

Azaz volt benne zsír is, elsősorban a kerékpáron, ahol jól jött az energiabomba. Az elmúlt években ismét fokozott mértékben sportolok, így a súlyom a magasságomhoz képest a túlsúlyos 93 kilogrammról, a jelenlegi - már majdnem a javasolt - 83 kilogrammra csökkent.

sportolók diétája sirtfood diéta mintaétrend

A további fogyás már csak a diéta függvénye. Szerintem ahogy nő az edzésmennyiség, sportolók diétája lesz ez a súly, és el is kezdem a diétát ősszel. Választékosan kell megterveznünk étkezésünket, hogy a deficites energiamérlegünk tartósan fennmaradjon.

sportolók diétája fogyokura kezdese

Sajnos a fogyás nem feltétlenül alakjavító, de kimerítő a kisebb energiabevitel mellett tovább sportolni, mert a cél érdekében ezt sem lehet kihagyni. Az alakjavítás tehát nem feltétlenül egyszerű 8 kg fogyás jelent, hiszen az izmok alakja adja ki szép emberi formánkat.

sportolók diétája 5 napos diéta csomag

Ezért szükséges párhuzamosan többletfehérjét bevinnünk edzés végén, pontosan tudva és megdolgoztatva előtte a megfelelő izomcsoportokat. Érdemes kipróbálni? Elsősorban a lassabb edzéseken látjuk hasznát, de némi gyakorlást és fokozatosságot igényel, különben akár ájulás is lehet a vége.

Más sportág – más táplálkozás

De amikor már a szervezet hozzászokott, eredményesen segíti a zsírégetés folyamatát. Ha viszont éhgyomorral kombináljuk az intenzív edzést, sajnos izmot is bonthatunk, ami káros is.

sportolók diétája fogyás gyorsan

Ezért az intenzív hajnali edzésekhez, főleg, ha az meghaladja az egy órát, javasolt a rövidebb szénláncú energia azonnali bevitele is. Miket érdemes fogyasztani vacsorára, hogy ne alakuljon át úszógumivá alvás alatt?

További cikkeink a témában

Nem feledve, hogy a cukros italok és az alkoholok magas energiatartalmuk miatt kerülendők. Sokan nem tudják, hogy még a gyümölcslevek is duplán számítanak este.

A siker titka: Motiváció és vizualizálás, - nem csak sportolóknak.

Úgyhogy marad a tiszta víz, esetleg ízesítve valamilyen kalóriaszegény és lehetőleg természetes fűszernövénnyel, zöldséggel, citrusfélével.

További a témáról