Sportolók étrendje. Fiatal sportolók és aktív gyermekek táplálkozása - ingyen-hatterkepek.hu PORTÁL

Sportolók étrendje: a jobb eredmény érdekében

Nem csak az edzők, a diatetikusok is fontos részei a csapatnak

Ha állóképességi sportot űzöl, hasznos lehet számodra a dietetikus által összeállított mintaétrend. Általános alapelvek: A sportolók táplálkozása is az egészséges táplálkozás alappillérein nyugszik, de fokozott akár napi órát meghaladó fizikai megterhelésből, edzésből adódóan változnak az energia- és tápanyagigények.

  • Fogyókúrás étrend férfiaknak
  • Hét étkezési tipp, amitől sikeresek az amerikai olimpikonok Hiver't-Klokner Zsuzsanna
  • Tavaszi diéta femina
  • Kinai fogyókúrás gyogyszer
  • Mivel napjainkban rengeteg gyermek sportol, egyre több szülőben merül fel az a kérdés, hogy helyesen táplálkozik -e sportoló gyermeke?
  • Heti maximum fogyás
  • 6 étkezési szabály állóképességi sportolóknak

Sportágspecifikus, de az egyéni igényeket, célokat, szükségleteket is szem előtt tartó táplálkozásra kell törekedni! Fokozott figyelmet kell szentelni a folyadékpótlásra, a megfelelő szénhidrát-ellátottságra, a regenerációra és megfelelő testösszetétel zsír- izomarány elérésére.

További cikkeink a témában

Ebben segítséget egy szakember tud nyújtani! Egy sportolók étrendje végző átlagember napi energiafelhasználása kcal mozog, melyhez képest a hobbisportolók igénye akár kcal-ra is emelkedhet, profi sportolóké pedig a napi kcal-t is elérheti.

Az energiaszükségletedet kb. Példa: ezek alapján a kalóriaszükséglet egy 50 sportolók étrendje nőnél kcal között van edzésnapokon.

sportolók étrendje

Pihenőnapokon csökkenthető kcal-ig az energiabevitel. A példaként felhozott 50 kg-os nőnél ez a következőképpen alakul, ha heti 5× perces futóedzést végez: Napi ajánlott kalóriamennyiség: kcal Napi ajánlott szénhidrátbevitel: g Napi ajánlott fehérjebevitel: g Napi ajánlott zsírbevitel: g Látható tehát, hogy a fő tápanyagforrás a szénhidrátok, melyek gyors energiabiztosítók.

Nem szabad félned tőlük, csak figyelj, hogy jó minőségben fogyaszd őket!

  1. Fiatal sportolók és aktív gyermekek táplálkozása - ingyen-hatterkepek.hu PORTÁL
  2. Étrend állóképességi sportolóknak | Well&fit
  3. Tippek fogyáshoz
  4. Kapcsolat Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából.
  5. A kosár üres.
  6. 40 kg fogyás mennyi idő alatt
  7. Glutén és laktózmentes étrend

Tévhit azonban, hogy egy ilyen életmód mellett kerülnöd kell az egyszerű, gyorsan felszívódó cukrokat, sőt! Edzés közben dl cukrozott gyümölcslé, pár marék aszalt gyümölcs, néhány darab szőlőcukor életmentő lehet.

sportolók étrendje

Sport után pedig igenis jótékony hatásúak a gyümölcsturmix, a kakaós ital vagy egy adag mézes túrókrém. Reggel és edzés után pl. Ebédnél a húsokat ízlés szerint lehet fűszerezni, s érdemes minimálisan több sót használni.

sportolók étrendje

Készíts rakott ételeket, a húst lehet kockázni, nem csak szeletelni! A zöldséget lecserélhetők számodra kedveltre!

  • Felgyorsítani a fogyást
  • A legjobb fehérjeforrás a hal, baromfi, tojás.
  • Beslimmer fogyókúrás kapszula
  • Ideális étrend
  • Menü Sportolók étrendje Amióta sport, testedzés létezik, azóta keresik edzők és sportolók a választ: hogyan lehetnének eredményesebbek?
  • Osteoporosis diétája
  • Sportolók étrendje - ingyen-hatterkepek.hu

Az élelmiszereket mindig nyersen, szárazon mérd le! A mintaétrend az 50 kg-os hölgy étrendi ajánlásának felel meg. De ez egy példaétrend, tehát nem biztos, hogy minden 50 kg-os hölgyre igazak a számok!

Reggeli: müzli pl. Tízórai: gyümölcs: banán, alma vagy más, szezonális gyümölcs. Ebéd: burgonya, vagy teljes őrlésű lisztből készült főtt tészta túróval vagy szósszal, hüvelyesek csicseriborsó, bab, borsó vagy lencsekáposzta, zöld leveles zöldségek.

További a témáról