Változatos kiegyensúlyozott étrend, 4 hetes kiegyensúlyozott étrend | Gyerünk, anyukám!

változatos kiegyensúlyozott étrend

Kiegyensúlyozott étkezés: Az egészséges táplálkozás előnyei 10 Az egészséges táplálkozásnak sok előnye van azok számára, akik ezt a szokást tudatosan építik be az életmódjukba.

Röviden, az egészséges életmód kialakítása korai életkorban hosszútávú előnyökkel jár. Ezen szokás korai kialakítása miatt valószínűbb, hogy a fiatalok egész életük során ezt az utat követik majd. Ez az életmód csökkenti a későbbiekben bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát, mint például az elhízás, szív- és érrendszeri betegségek, cukorbetegség illetve a rákos megbetegedés.

Miért fontos az egészséges változatos kiegyensúlyozott étrend a gyerekek számára? A kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás kulcsfontosságú a gyerekeknek, hogy a bennük rejlő lehetőségek a felszínre tudjanak törni. Ez alatt a fizikai megjelenésüket, a jó közérzetüket, az iskolai sikereiket, illetve az általános hangulatukat értjük.

Az egészségtelen, illetve a gyorséttermi ételek nem rendelkeznek a szükséges vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal, ami hozzájárul a gyerekek fejlődéséhez. Ezek az ételek más problémákat is okoznak, amik első látásra nem társulnak a gyerekek étkezési szokásaival. A rossz közérzet, a levertség, a fáradság vagy a figyelemhiány mind abból eredhetnek, amit a gyerekek megesznek.

Emlékezz a mondásra, az vagy amit megeszel. Nos, ez ugyanúgy igaz a gyerekeknél és a felnőtteknél egyaránt. Ha a gyerekek zsíros, cukros ételeket fogyasztanak és ehhez csak ritkán társul egészséges táplálék akkor a fizikai és pszichológiai jólétük veszélybe kerülhet a jövőben.

Hogyan is néz ki a kiegyensúlyozott étrend?

Kiegyensúlyozott étrend – mi is ez valójában?

Az egészséges táplálkozás kiegyensúlyozott étrendet jelent, a kiegyensúlyozott étrend pedig változatos étrendet. Ha különböző típusú ételeket kínálunk a gyerekeknek különböző ételcsoportokból az a jól átgondolt és egészséges étrendet jelentené.

Ha nem vagy biztos abban, hogy a kiegyensúlyozott étrend hogyan néz ki, akkor nézd meg a Harvard Egészségtudományi Egyetem kutatói által kifejlesztett egyszerű és könnyen elkészíthető receptet.

A Harvard egészséges étkezési táblájaszerint az étkezés felét gyümölcsöknek és zöldségeknek kell kitenniük és gabonafélékkel, illetve fehérjékkel lehetőleg hal, baromfi, bab és diófélék, vöröshús és sajt célszerű ezeket tálalni. Az egészséges olajok, mint az olivaolaj fogyás lenmaggal a repceolaj szintén kisebb adagokban ajánlottak.

A gyümölcsök előnyei A gyerekek folyamatosan nőnek és mindezt nagyon gyorsan! Ezt azt jelenti, hogy a csontok és a szervek bizonyos mennyiségű vitaminokat és ásványi anyagokat igényelnek ahhoz, hogy képesek legyenek megfelelően működni és fejlődni bárminemű probléma vagy hiányosság nélkül.

Kiegyensúlyozott étrend

Az egyik legjobb módja ennek, hogy a gyerekek elegendő táplálékhoz jussanak, mondjuk úgy, hogy beépíted a gyümölcsöket az étrendjükbe. A gyümölcsök tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat és komplex szénhidrátokat, amelyek alapvető szerepet játszanak a gyermekek növekedésében. Ezek különböző tényezők függvényében változhatnak.

változatos kiegyensúlyozott étrend

Azt javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot egy gyermekorvossal vagy egy táplálkozási tanácsadóval, hogy meghatározhassák milyen és mennyi gyümölcsöt adj a gyermekednek. A lényeg az, hogy minden étkezéskor kapjanak egy kis gyümölcsöt. Fontos megjegyezni, hogy a gyümölcslevek nem ugyanazokkal az előnyökkel járnak, mint maga a gyümölcs. Néhány egészségügyi szervezet azt javasolja, hogy ne adjanak semmilyen gyümölcslevet a 12 hónaposnál fiatalabb csecsemőknek.

változatos kiegyensúlyozott étrend

Ez az idősebb gyerekek esetében már más. Az 1 és 3 év közötti gyerekek változatos kiegyensúlyozott étrend egy fél csésze, a 4 és 6 év közötti gyermekek számára pedig háromnegyed csésze ajánlott.

Kiegyensúlyozott és változatos vegetáriánus étrend? Van ilyen!

A napi adag sose haladja meg az egy csészét. A gyümölcslé fogyasztás korlátozásának legfőbb oka, hogy ezek a levek általában sok cukrot tartalmaznak, ami hozzájárulhat olyan problémák kialakulásához, mint fogszuvasodás vagy a diéták konyhatechnológiai csoportosítása esetben a cukorbetegség és az elhízás.

Különösnek tűnhet, de a cukor is befolyásolja a gyerekek hangulatát. A cukrot tartalmazó ételek és italok egy rövid időre növelik a vércukorszintet. Ez azt jelenti, hogy a gyerekek bizonyos ideig hiperaktívak lesznek, amely után lusták vagy rosszkedvűek lehetnek.

A szülők feladata, hogy a gyermekeik cukorbevitelét a minimális szinten tartsák, kiegészítve más, egészségesebb ételekkel, mint például gyümölcsökkel. D-vitamin az erősebb csontokért A vitaminokat és az ásványi anyagokat általában mikroelemként ismerik, mivel a szervezetnek kisebb mennyiségben van rá szüksége a makronutriensekkel szemben, mint például a fehérjék, szénhidrátok vagy a zsírok.

A mikrotápanyagok segítik a szervezet fejlődését bizonyos szakaszokban. Segítenek az anyagcserében az immunrendszer támogatásával. A csonttörések problémát jelenthet a fogyokuras gyogyteak esetében, főleg ha nagyon aktívak vagy sportolnak. A D-vitamin nem csak azért fontos, mert jó táplálékforrás, hanem azért is mert segít a kalcium felszívódásában, amiknek fontos szerepe van a csontépítés szempontjából.

Más szóval a D-vitamin változatos kiegyensúlyozott étrend szerepet játszik a csontritkulás, törések vagy sérülések megelőzésében. A néphiedelem a tejhez, illetve a szabad ég alatt eltöltött időhöz köti a napfénynek köszönhetően a D-vitamin bevitelét a szervezetünkbe.

változatos kiegyensúlyozott étrend

Számos tanulmány viszont arra a következtetésre jutott, hogy ez nem elég. Annak érdekében, hogy a gyermekednek elegendő D-vitamin legyen a változatos kiegyensúlyozott étrend itt vannak azok az ételek, amiket érdemes kipróbálniuk.

változatos kiegyensúlyozott étrend

További a témáról