Zsírmentes diéta, 20 ötlet a zsírszegény táplálkozáshoz

14 zsírmentes étel, a zsírmentes étkezés követőinek | Egészséges fogyás | ingyen-hatterkepek.hu

zsírmentes diéta

A zsírszegény étrend 4 kockázata Természetesen nem arra gondolunk, hogy egyen bátran zsíros kenyeret szalonnával és csülökkel. Ha ezt tennénk, akkor bizony elősegítenénk a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

  1. Az elmúlt néhány évtizedben megjelent tanulmányok masszív, hosszú távon is bizonyított érvekkel mutatták be, hogy ez a diéta rendkívül rossz választás.
  2. Legjobb étvágycsökkentő tea
  3. zsírszegény étrend | ingyen-hatterkepek.hu
  4. Lisztérzékenység diétája
  5. A zsírszegény diéta hétféle módon árthat az Ön egészségének

A túl sok zsír valóban tönkreteszi az érrendszert, érszűkületet okozhat, de akár szívrohamhoz is vezethet. Mennyi az annyi?

20 ötlet a zsírszegény táplálkozáshoz

Ám ezek csak megközelítőleg helyes arányok, nem mindegy ugyanis, férfiról vagy nőről beszélünk és mekkora az adott egyén fizikai aktivitása. Nem mindegy azonban, mekkora fizikai igénybevételnek van kitéve az adott egyén. Létezik egy számítási mód, amelynek segítségével kiszámolhatjuk, nagyjából mennyi zsírra van szükségünk.

Íme, egy példa.

14 zsírmentes étel, a zsírmentes étkezés követőinek | Egészséges fogyás | ingyen-hatterkepek.hu

Vegyünk egy 60 kilogrammos nőt, aki szellemi tevékenységet végez és a napi átlagos testmozgáson kívül nincs fizikai aktivitás az életében. Esetében napi energiafogyasztásának a 30 százalékos zsírmennyiségével számolunk. Testkilogrammonként 35 kalória energiabevitellel számolunk.

zsírmentes diéta

A szükségesnél jelentősen magasabb zsírbevitel komoly egészségügyi kockázatokkal jár. A súlygyarapodáson kívül számíthatunk magas vérnyomásra, érrendszeri problémákra, szív- és cukorbetegségre.

Zsírszegény Receptek

Rossz vitaminfelszívódás Köztudott, hogy bizonyos vitaminok csak zsírban oldódnak, szívódnak fel. Éppen ezért a szervezetnek szüksége van bizonyos mennyiségű zsírra, hogy az A- D- E- és K-vitamin rendesen felszívódjon. Ezek a vitaminok elsősorban a máj működését segítik és támogatják a zsírok lebontását.

zsírmentes diéta

Ezenkívül olyan fontos testi funkciók működését támogatják, mint a növekedés, a sejtek aktivitása, a regenerációs folyamatok, az immunrendszer-erősítés és a véralvadás. Amennyiben nem fogyaszt kellő mennyiségű zsírt, akkor bizony vitaminhiánnyal is számolnia kell.

  • Gyógynövény keverék fogyáshoz
  • Tihanyi László
  • Alacsony szénhidrát- és zsírtartalmú étrend egy hétre – íme a lista! | Well&fit

Depresszió Az olyan étrend, amely szegény esszenciális zsírsavakban, különösen ómega 3 és ómega 6 vitaminokban, nem csak testi, pszichés tüneteket is okozhat. Az esszenciális zsírsavak hiánya ugyanis zavart okozhat a hormonális működésben.

  • Legjobb fogyókúrák
  • Gluténmentes Tejmentes Tojásmentes Magmentes Hisztaminmentes Összetevők szerint Kövess engem Zsírszegény Receptek Próbáld ki ezeket a finom, alacsony zsírtartalmú recepteket.
  • Égjen a zsír? A zsírszegény étrend 4 kockázata | Diéta és Fitnesz

Ezáltal depressziós tüneteket tapasztalhatunk. Nem csak a kedvünk romlik, de felléphetnek hangulatingadozások, idegrendszeri és kommunikációs zavarok.

Zsírszegény étrend - Tudástár

Ez zsírmentes diéta fajta súlyos vitaminhiány olyan komoly betegségek előfutára lehet, mint a depresszió, a bipoláris zavar vagy akár a skizofrénia. Nő a rákos betegségek kialakulásának az esélye Szintén az esszenciális zsírsavak hiánya lehet okozója a rákos betegségek megjelenési esélyei növekedésének.

zsírmentes diéta

Mell- prosztata- vagy vastagbélrák nagyobb eséllyel alakul ki, ha a szervezet kevés ómega 3 és ómega 6 zsírsavhoz jut. Minél több ilyen vitamint viszünk a szervezetbe, annál inkább csökkenthetjük a betegségek kialakulásának az esélyét.

Magas koleszterinszint és szívbetegség Bizony!

Zsírszegény étrend

Ugyanis amikor drasztikusan csökkentjük a zsírfogyasztást, nem csak a rossz, de a jó koleszterinszintünket is csökkentjük. Ha zsírmentes diéta a jó koleszterinszint is csökken, az megnöveli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának a kockázatát.

Fogyasszon minél több esszenciális zsírsavat, amelyet olívaolajból, avokádóból, mogyorófélékből és tengeri halakból nyerhet.

További a témáról